Kuru ve Yıpranmış Saçlar İçin Avakado Maskesi

14:07

Herkese Merhabaaa...

Bu cehennem sıcaklarından dolayı makyaj yapmıyorum maalesef o yüzden de makyajdan çok bu ara doğal şeylere yönelmiş durumdayım.

Evde bir sürü şeyi kendi kendime deniyorum. Hatta evde sabun bile yaptım randıman alırsam da mutlaka paylaşıcam :)

Benim saçlarım yağlı ve ince telli bir yapıya sahip. Saç uçlarımda ombrelerden dolayı kuruma ve yıpranma söz konusu o yüzden bu maske işime yarar diye düşünerek denemek istedim.

Kuru ve Yıpranmış Saçlar için Avakado Maskesi


Sizin de kuru,yıpranmış ve parlamasını istediğiniz saçlarınız varsa denemenizi tavsiye ederim çünkü saçlarımı çok güzelleştirdi. Parlaklık verdi ve ben böyle saçlarım olduğuna inanamadım :)

Malzemeler herkesin evinde rahatça tükettiği malzemeler tabi avakado hariç ama onu da market veya manavlarda uygun fiyata alabilirsiniz. Ben tanesini 3 TL ye aldım.

Benim saçım kısa olduğu için bu ölçülerin yarısını kullandım.Siz de saç boyutunuza göre azaltıp fazlalaştırabilirsiniz.


  • 1 Adet olgun avakado
  • Yarım çay bardağı zeytinyağ
  • Yarım çay bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı bal


Bu malzemeleri güzelce karıştırıyoruz benim avakadom olgun değildi sanırım ezilmedi bende ondan dolayı blenderdan geçirip maske haline getirdim. 
Saçınıza sürüp 1 saat kadar bekletiyorsunuz güzelce. 

Umarım faydalı bir yazı olmuştur denerseniz veya denediğiniz bir tarifse yorum bırakmayı unutmayın :)

20 yorum

  1. Denemek lazım, daha önce saç maskesi olarak avokado ile hazırlanmış bir maske denemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk defa denedim ama çok güzel sonuç aldım :)

      Sil
  2. çok güzel bir öneri, denemekte fayda var

    YanıtlaSil
  3. Watsons'ın avokadolu şampuan ve maskesini kullanıyorum gerçekten başarılı. Bu da güzel bir tarif olmuş teşekkürler (:

    YanıtlaSil
  4. Parlaklık vetiyorsa kesin denerim bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel bir parlaklık veriyor ama revox şampuanla bir kullanım önermem malum o fazla yağı ve nemi aldığı için değişmez saçlarınız :)

      Sil
  5. ben avokadonun direk kendisiyle değilde soğuk pres yağıyla bakım yapanlardanım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm oda ilginçmiş nasıl oluyor peki merak ettim :)

      Sil
  6. Benim güçsüz saçlarım için idealmiş...Deneyeceğim... Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Ay şu avokado ne kadar faydalı bir meyve.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tabi saça falan lüks kullanılıyor ama salatalara vs çok güzel gidiyor :)

      Sil
  8. Güzel bir saç maskesi tarifi, denemem lazım, tşkler tatlım ;))

    YanıtlaSil
  9. yazayım bir kerana bu tarifi lazım çünkü...

    YanıtlaSil
  10. ben yüzüme maske yaparken kullanıyorum harika bir etkisi var bu meyvenin :)

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir tarif olmuş ihtiyacım olduğunda deneyecegim mutlaka :) ayrıca sabun tarifini pek merak ettim canım ;)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba! İnstagramdan sonra burdayım artık. Blogunuz ilk postunuzla kalbimi çaldı bile! Benim bloguma da sizi ve herkesi beklerim :)

    YanıtlaSil