Aloe Veralı Saç Maskesi

11:47

Herkese merhaba,



Anneme gittiğimde sürekli bu bitki çok iyi bak yaralara cilde iyi geliyor dediği meğerse aloe vera bitkisiymiş.
Ben sıvı halini bildiğim için bitki halini hiç görmemiştim. Aloe vera zaten her işe yarayan bir bitki o yüzden kendime güzel bir yöntem buldum ve güzel bir karışım elde ettim. 
Düzenli olarakta yaklaşık 5 aydır kullanıyorum.

Bitki yukarda görüldüğü gibi kenarları tırtıklı bir bitki.
Aloe verayı kopardıktan sonra 1 gün kadar bir bardakta sarımsı sıvısını atmasını bekliyorum. O sıvı zararlıymış deriye zarar verebilirmiş o yüzden 1 gün boyunca bekletirseniz iyi olur.



Gelelim malzemelere ;

1 adet aloe vera bitkisi veya hazır jeli
1 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı (sizde yoksa zeytinyağıda olur.)



Aloe veranın yandaki tırtıklı kısımlarını bıçakla kesiyorum ve diklemesine ortadan ikiye ayırıyoruz.
Ayırdıktan sonra içinde jel kıvamında bir sıvı olduğunu göreceksiniz. İşte işimize yaran kısım orası.
O kısmı güzelce ayırıp blendera alıyorz ve yağımızı ekliyoruz.
Daha sonra saça sürülmeye hazır hale geliyor.

Benim saçlarım yağlı olmasına rağmen ekstra bir yağlanma olmadığını belirtmeliyim. Yağlı saçlar yağ ürünlerini kullanmaya baya çekinir çünkü :)

Bir de bu kürden midir yoksa hormonal mi bilemiyorum ama saçlarım artık yağlı değil normale dönük gibi oldu. Her gün yıkadığım saçlarımı şuan 2-3 günde bir yıkayabiliyorum. 
Ve saçları yağlı olanlar bilir bu bizim için bir nimettir.

Bu kürün saç çıkardığı konusunda birkaç yazı okumuştum ama bende öyle bir etkisi olmadı o yüzden bişey diyemem ama saçlarım gerçekten hacimli,sağlıklı ve yumuşak olduğunu söyleyebilirim.
İlerleyen zamanlarda saçta çıkarsa eğer tadından yenmez :)


14 yorum

  1. Ne güzel bir ürünmüş.. Ben de ilk fırsatta alıp deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Aloe verayı kullanmayı bende denemiştim ama bir kez uygulayabildim.Hindistan cevizi yağını da en kısa sürede alacağım bir de onunla denerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de hindistan cevizi yağıyla deneyin şahane oluyor :)

      Sil
  3. Benim de bir saksı aloe veram vardı ama nasıl başardıysam yarısını kuruttum kalan kısımlarda çok cansız yani şu an kendine hayrı yok :)Biraz toparlanırsa denemek isterim, bilgi için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toparlanırsa kesinlikle tavsiye ederim :)

      Sil
  4. Kızımın saçları yağlı. Okula da gittiği için bakımı çok zor oluyor. Çok güzel bir bilgi aktarmışsınız. Mutlaka deneyeceğim teşekkürler. Peki kuru saçlara bir etkisi varmı acaba benim saçlarımda kuru çünkü. Teşekkür ederin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuru saçları daha da kurutacağını sanmam içinde yağ var çünkü rahatlıkla kullanabilirsiniz:)

      Sil
  5. Bitkiyi bulmam benim için zor ama aloe Vera içeren ürünler kullanıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal olduğu sürece hazır ürünleri de gayet başarılı :)

      Sil
  6. Annem de çok kullanır aloa vera..

    YanıtlaSil
  7. Balkonumda var bu bitkiden, ben de hazırlayayım bari, çok teşekkür ederim. Denersem mutlaka yazarım sonucunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanırsanız yorumunuzu bekliyorum umarım memnun kalırsınız :)

      Sil